2014 m. rugpjūčio 24 d., sekmadienis

Kas liko už kadro Varšuvoje?

Taigi, čia suguls viskas, kas reikalinga žinoti apie viešnagę Lenkijos sostinėje.

Atvykimas. Įvairus, ir kiekvienam pagal kišenę. Aš keliavau Ecolines firmos autobusu, nes G+ socialiniame tinkle laimėjau nemoamą kelionę. Kelionė į vieną pusę trunka apie 8 val. Grįžome naktiniu reisu, todėl šiek tiek pavargome, nes dieną prieš tai dar vaikščiojome po miestą. Jeigu įmanoma, siūlau rinktis kelionę dieną, kai vaizdas už lango prablaško. Autobusai labai patogūs. Prieš mane sėdėjusi mergina paklausė, ar man netrukdys, jeigu ji atsiloš. Pasakiau, kad ne, vietos tikrai pakaks. O ji jau ir buvo atsilošusi! Taip kad erdvės kojoms tikrai sočiai. Wi-Fi, tualetas, elektros lizdas, stiuardesė. Kelionės pirmyn metu važiavome autobuse su planšetiniais kompiuteriais, tai peržiūrėjau pusę Skyfall. Kai Džeimas Bondas buvo užmezgęs santykius su dviem moterimis ir pagautas blogiuko, atvykome į Marijampolę persėdimui. Taip ir nesužinojau, kaip filmas baigėsi :-( Ausines reiktų turėti savo. Patariu gauti (nemokamai) Bonus kodą. Taipogi, galite atsisiųsti mobiliąją Ecolines aplikaciją ir realiu laiku susisiekti su klientų aptarnavimo skyriumi.

Viešasis transportas. Kadangi atvykti galite ne į centrinę stotį, o į Zachodnia, iš ten reikės atvažiuoti į miestą. Netoli yra viešojo transporto sustojimas, tik iš anksto išsiaiškinkite, koks autobusas Jums tinkamas. Naktimis kursuoja naktiniai autobusai. Yra bilietų pardavimo automatai, bet jie nepriima 100 PLN kupiūrų (nors reklamuojasi, kad ima) ir ne visi galės nuskaityti kreditinę kortelę, todėl bilietams pirkti turėkite smulkių. Jeigu Jums reikia atvažiuoti iki centro, o iš ten jau eitie pėsti, 20 min. trukmės bilietas už 3,40 PLN pilnai tiks-bet nepamirškite jo pažymėti autobue esančiame komposteryje. Daugiau naudingos informacijos rasite ZTM Warszawa puslapyje. Atkreipkite dėmesį į savaitgalio bilietus. Autobusai Varšuvoje modernūs, su sustojimų pranešimais, stotelių tablo, STOP mygtuku. Yra tramvajus ir metro.

Turizmo informacijos centrai. Yra keli, ten galima gauti žemėlapį ir naudingos turistui informacijos. Mane nuvylė, kad informaciniai bukletai anglų kalba visada būdavo išdalinti, o vokiečių, prancūzų ir japonų kalbomis net virsdavo iš lentynų.

Apgyvendinimas.  Mes gyvenome "Hostel Witt", bet šiuo metu esu Booking.com perdavusi skundą, todėl nuorodos nedėsiu. Šio hostelio rekomenduoti negaliu.

Maistas.  Yra Starbucks kavinių tinklas. Mačiau nemažai supermarketų. Daug kavinių, restoranų. Angliškas meniu bus ne visur. Kiek teko pastebėti, viešbučiuose pusryčiai neįeina į nakvynės kainą.

Lankytinos vietos. Tikrai rekomenduou įsigyti 72 val. trukmės Warsaw Pass, nes sutaupymas-akivaizdus. Muziejai taiko nuolaidas senjorams ir studentams.

Kalba. Situacija su anglų kalba kiek gerėja, bet turizmo sektoriuje dirbantys asmenys dar pakankamai blogai ją moka, todėl buvo kilę nemažai nesusipratimų. Štai Lenkijos žydų istorijos muziejuje man pasiūlė aplankyti parodą, kuri dar neegzistuoja!

Šoko terapija. Alkoholio vartojimas viešoje vietoje-pasibaisėtinas. Tuščia tara lieka visur-ant palangių, šaligatvių, prie bažnyčių tvorų. Išgeriamo alkoholio kiekis-baisus. Nemažai primėtyta reklamų su pusnuogėmis merginomis; kai kurie egzemplioriai stovi bromose kai tik saulė nusileidžia. Sutemus darosi gana nejauku ir nesaugu. Pagėręs jaunimėlis mailius tik ir stebi, ką išsiimi iš rankinės, todėl šiek tiek pinigų stengiausi nešiotis kišenėje, kad nereiktų atsegti piniginės.

Problemos su grąža. Venkite 100 PLN kupiūrų, nes jau nuo 50 PLN prasideda problemos su grąža. Stebina, kad sostinės gausiai lankomi muziejai, kurių bilietai kainuoja tikrai pakankamai brangiai, neturi grąžos įpusėjus darbo dienai. Taigi, kelionei į Lenkiją monetas kaupkite jau dabar.

Ilgojo savaitgalio išlaidos Varšuvoje man asmeniškai:

*Kelionė- 0 LTL
*Apgyvendinimas- 350 LTL (dvivietis kambarys hostelyje su kukliais pusryčiais). Mano dalis- 175 LTL
*Miesto transportas - 26 LTL (savaitgalio bilietas ir keletas vienkartinių bilietų).
*Warsaw Pass- 0 LTL (dėkoju už bendradarbiavimą), bet mama savąjį pirko, todėl metėmės per pusę, taigi 66 LTL.
*Pavalgymui (negailėjome)-130 LTL
*Suvenyrai, knygos, audiogidai-210 LTL

Viso:  607 LTL. Tai tikrai daug, nes pirkau kelias brangias knygas, gėrėme vyną kavinėje ir valgėme labai skanią antieną. Na, bet su savimi gi nepasiimsi į Anapilį.