2017 m. rugsėjo 11 d., pirmadienis

Kūtvėla vėl keliauja į Gardiną arba Įkaitų išlaisvinimo drama!

Kelionė į Gardiną buvo gimimo dienos dovana mano sesei ir man. Pasidairiusios po siūlomus variantus, programas, kainas, ir planuojamus išvykimo laikus, apsisprendėme keliauti su "Grūda". Su jais buvau Gotlande ir kelionėje buvo tam tikrų minusų, bet visgi nusipirkome jų kelionę į Gardiną. Pirkome internetu, užpildėme reikiamus popierius elektroniniu paštu-visai patogu. Pagrindinis rūpestis buvo apdrausti mamą (visiems turistams privaloma draustis keliaujant į Baltarusiją), nes reikėjo asmeniškai vykti į draudimo agentūrą- asmenys virš 65 m. internetu nedraudžiami. Išvykimo laikas pasirodė labai neblogas- 06.00 val. šeštadienio rytą. Į kelionę išsiruošėme aš, mano mama ir mano sesė. Šeimos vyrai (tėtė, švogeris, žiurkėnas Kristupėlis, šuva Kimas) ir sesės katinas liko namie.

Šiek tiek buvo nesklandumų su sėdimomis vietomis autobuse, nes autobusinis turistas būna kaip Švč. Trejybė:jis turi tris sėdimąsias vietas. Pirmoji vieta yra sutartyje, kurią turistas pasirašo su kelionių agentūra, antroji vieta, patikslinta, yra jam atsiunčiama pora dienų iki kelionės, o trečioji vieta yra ta, kurią jis gauna autobuse pagal gido turimą sąrašą, nes į kelionę išvykstantis autobusas kardinaliai skiriasi nuo numatyto kelionės sutartyje. Retais atvejais būna ir ketvirta vieta, nes bent 2-3 žmonės keliauja "ne savo vietose". Laimei, stovėti neprireikė, o šalia manęs buvo laisva vieta.

Viskas klostėsi daugiau mažiau sklandžiai iki sustojimo į WC netoli Merkinės, kai nusprendžiau gidei pasakyti, kad mes planuojame Gardine atsiskirti ir vaikščioti savarankiškai. Trumpai tariant, "Grūda" visą autobusą turistų paėmė įkaitais! Sukėliau tikrą revoliuciją, nes pradėjau įkaitų išlaisvinimo operaciją. Kodėl mus paėmė įkaitais gidė nepaaiškino, todėl pasakoju kaip supratau. Tam, kad nusipirktume iš "Grūdos" bevizio režimo leidimą (5 eur žmogui), pačiai agentūrai reikia pirkti bent dvi turistines paslaugas Gardine, kad tą leidimą Gardino kelionių agentūra jiems parduotų. Problema, kaip supratau, buvo ta, kad "Grūda" jau užmokėjo už apžvalginės ekskursijos gidą ir Religijos muziejaus bilietus, o dabar tikėjosi susirinkti tą sumą iš mūsų. Todėl už neinančius į ekskursiją turėtų sumokėti einantys arba neinantys į ekskursiją turi vis tiek susimokėti ir tada gali neiti. Aš atsisakiau mokėti už paslaugą, kurios neimu, ir cypiantiems "Kodėl mes turime mokėti už jus?" aiškinau, kad tikrai  neturi mokėti už mane, nes tos paslaugos negausiu. Pora žmonių stebėjosi, nes jų turimame kelionės aprašyme Religijos muziejus neįtrauktas. Gidė stresavo ir aiškino, kad ji turi savo programą, kurią ir vykdys, o kad mūsų programos skiriasi (mano turimoje programoje, gautoje perkant internetu, kaip mokami objektai buvo paminėti Senoji pilis, Naujoji pilis ir Sinagoga, bet kai gavome bevizio režimo leidimą (tą, po 5 eur), jie ten nebuvo įtraukti, kaip ir "Grūdos" programoje nebuvo įtrauktas Religijos muziejus) tai yra mūsų problemos. Mano aiškinimas, kad mes ir taip eisime į bent tris muziejus, netiko, o bendravome su gide rėkdamos viena ant kitos per pusę autobuso. Mano mama išsigando, kad reikia eiti su visais, kitaip iš keršto gali palikti mus Gardine. Turėjome apie tris valandas pagalvoti, nes Baltarusijos pasieniečiai mano, kad bet koks autobusas su lietuviais turistais importuoja demokratiją ir turi būti kratomas. Pildėme ir tas absurdiškas migracines korteles.

Trumpai ilgai tariant, aš pasisakiau darysianti kaip esu susiplanavusi, o mama su sese-kaip jos nori, suaugusios moterys gali pačios spręsti. Aš skausmingai reaguoju į reketą, šantažą ir neteisybę, o šios trejybės per pusvalandį gavau sočiai ir kelionės nuotaika buvo sugadinta. Čia iš karto noriu pasakyti, kad tokia įkaitų paėmimo drama susiklostė, nes nebuvo komunikacijos iš "Grūdos" pusės, kad jų kelionės programa yra PRIVALOMA vykdyti. Todėl jeigu ketinate su šia agentūra keliauti ir galvojate, kad bus kaip normaliose kelionėse, kur galima atsiskirti nuo grupės ir savarankiškai vaikščioti arba neiti į tam tikrus mokamus objektus, tai šiuo atveju galite stipriai nusivilti. Tiesa, gidė pripažino, kad jėga priversti mūsų negali eiti su visais, bet buvo labai nelaiminga mus paleidusi. Negaliu pasakyti, kaip baigėsi rinkliava už Gardino gidą ir Religijos muziejų likusiai grupei. Kodėl mokant po 5 eurus už bevizio režimo leidimą negalima Gardino tyrinėti savarankiškai-man liko mistika. Už ką tie pinigai? Beje, yra galimybė nusipirkti bevizio režimo leidimą iš Bezviz tinklalapio, kaina vienam žmogui 12 eurų, kaina krenta iki 10 eurų žmogui už 20 ir daugiau turistų grupę.

Gruda_Gardinas
Kur čia įtrauktas Religijos muziejus ir kur parašyta, kad programą vykdyti privaloma?
Taigi, Gardine mes atsiskyrėme ir pirmiausia nuėjome į Senąją pilį. Ji svarbi tuom, kad kažkada ją statė Vytautas Didysis. Šiandien ji tikrai nebeprimena tų laikų, o ekspozicija-labai savotiška. Apie Gardiną išsamiai aš esu rašiusi savo ankstesniame reportaže, todėl nesikartosiu. Čia šiandien yra krašto muziejus, jame galima pamatyti įvairių archeologinių radinių, gyvūnų iškamšų, herbariumo kolekciją, tautinės buities rakandų ir tautinių drabužių, netgi Antrojo pasaulinio karo ekspoziciją. Man patiko iš šiaudų pinti cerkvės ikonostaso vartai, ir Stepono Batoro karūna ir skeptras. Trumpai tariant, iš Senosios pilies liko tik pavadinimas. Bilieto kaina: 4,50 BYN (1 eur- 2 BYN), būna nuolaidų. Pilies prieigose yra WC, muziejaus lankytojams nemokamas, kitiems- 0,50 BYN.

20170909_115119
Gardinas ne veltui pavadintas Gardinu, t.y. "gorodit"- Miestas Saugotojas. Sunku būtų paimti.

20170909_115635
Senoji Gardino pilis.
Jeigu turite nedaug laiko Gardine ir svarstote, kokius muziejus reiktų aplankyti, Senosios pilies į lankytinų objektų sąrašą galite ramia sąžine neįtraukti. Kita vertus, ekspozicija nedidelė, ilgai neužgaišite, bet absoliuti dauguma informacijos yra pateikta rusų arba baltarusių kalba, ir dar yra labai statūs laiptai.

20170909_115947
Nemunas daliną miestą pusiau.
20170909_120214
Senosios Gardino pilies sargai.

20170909_124302
Stumbrų šeimyna.
Kitapus Senosios pilies yra Naujoji pilis. Jos ekspozicija man patiko žymiai labiau. Tiesa, Naujosios pilies erdvės buvo pertvarkytos į barakus ir ligoninę XIX a., o Antrojo pasaulinio karo metais dingo visa Rokoko didybė. Bilieto kaina: 2.30 BYN, būna nuolaidų. Man labai patiko senųjų knygų paroda. Mūsų bibliotekų ir archyvų fonduose dulka ir tyliai miršta daug senųjų spausdinių neprieinami visuomenei, o baltarusiai turi paruošę gražią ekspoziciją. Mes turime ko pasimokyti iš savo kaimynų.

20170909_125248
Naujoji Gardino pilis.

20170909_125359
Gražūs apželdinimai.
Toliau nupėdinome į Religijos muziejų. Jo ekspozicija man irgi patiko. Jie turi ką parodyti islamo, judaizmo, katalikybės, unitų tradicijoms pabrėžti, yra ir sovietinio ateizmo skyrelis su plakatais, kurie vaizduoja Gagariną kosmose sakantį "Dievo nemačiau" ir pan.  Bilieto kaina: 2 BYN, būna nuolaidų.

Originally posted by at БОЛЬШЕ НЕ РАБА БОЖИЯ... Из личных архивов - советский белорусский политический плакат. 1962 г.  Художник - Замах. Актуально и посейчас. Toks plakatas yra ir Religijos muziejuje Gardine.
20170909_133217
Muziejaus reklama.
20170909_133229
Chreptavičių rūmai, dabar Religijos muziejus.
20170909_133252
Gražiai sutvarkytas Religijos muziejaus kiemelis.
Tada nusprendėme nueiti pavalgyti, nes jau buvo apie 14.00 val., o dar knietėjo ir noras apsipirkti.
20170909_140056
Neišlikusių maldos namų vietoje.
Pavalgyti užsukome į vieną iš kavinių Sovetskaja gatvėje. Užsisakėme trintos sriubos ir blynelių. Kartu su alumi (0,3 litro), pietūs žmogui kainavo 10 eurų.

20170909_143257
Trinta baravykų sriuba.
20170909_144946
Blyneliai su ikrais ir lašiša.
20170909_142203
Baltarusiškas alus.
Prekybos centre "Nemunas" šiek tiek apsipirkome. Aš pirkau tik saldumynų, nes baltarusiškų kosmetikos priemonių lentyna dar puspilnė, ir dar įsigijau miesto turistinį žemėlapį. Liko laiko apsilankyti Sinagogoje (nemokamai, bet yra aukų dėžutė), nueiti iki fontanų prie teatro, ir suvalgyti porciją ledų.

20170909_161406

20170909_162328
Gardino centras.

20170909_162627
Trumpam užbėgome į gražiąją bažnyčią, bet ten vyko vestuvės, tai interjeru iš tolo pasigrožėjome.
20170909_162756
Gardino teatras.
20170910_130435
Lauktuvės namie pasilikusiems.
Iš Gardino išvažiavome 17.30, pasienyje sugaišome palyginus neilgai, bet tiksliai sunku pasakyti, nes į laikrodį labai nežiūrėjau; ilgiausiai užgaišome duty-free parduotuvėje, nes ją šturmu paėmė ir laikė apgulęs prieš mus važiavęs dviaukštis autobusas, nė per nago juodymą neužleidęs savo pozicijų. Bendrai paėmus, užsispyrus laikytis savo kelionė pavyko tikrai neblogai, bet kitą kartą naudosiuosi kitos kelionių agentūros paslaugomis ir tikėsiuosi, kad nepateksiu į biurokratinius spąstus ar įkaitus.
Mūsų nemuitino nei balatrusių pasieniečiai, nei lietuviai, todėl liko kirbėti nusivylimas, kad validolio užsipirkome per mažą kiekį.

Bendros išlaidos (1 asm.):

Kelionė: 22.75 eur (pirkta internetu).
Bevizio režimo leidimas: 5 eur (mokėta "Grūdai").
Draudimas: 6,21 eur trims asm., tai apie 2 eur kiekvienam.
Pietūs: 10 eur.
Lauktuvės namo: 4 eur.
Maistui į kelionę: 5 eur.

Viso: apie 50 eurų.

Mano asmeninė kelionių vertinimo sistema "Ežys" yra tokia:

1 ežys- žemiau plintuso su rizika numirti.
2 ežiai- pavojaus gyvybei nebuvo, bet vis tiek žemiau plintuso.
3 ežiai- pusė velnio, būna ir blogiau.
4 ežiai- vos keletas trūkumų, kurie neįtakoja bendro kelionės įspūdžio.
5 ežiai- labai super kelionė.

Šiai kelionei skirius tris ežius.

O Jums jau teko skinti bevizio režimo su Baltarusija turistinius vaisius?

Su meile ir, kaip visada, susivėlusi Jūsų,

Kūtvėla Komandosaitė

P.S. ši kelionė buvo šeimyninis reikalas, todėl mano gerbėjai atvirukus gaus iš kitos kelionės.

6 komentarai:

Anonimiškas rašė...

Tokiu dalyku del rinkliavos gali pasitaikyti ir kitose agenturose, siek tiek ginsiu sia agentura,kiek keliavau su jais, labai patiko keliones prie juros su pazintiniu ekskursiju galimybe. Gali but, kad i Gardina jiems sekasi organizuoti prasciau.Beje, u, bevizis leidimas anksciau nebuvo 2 Eur?

Ele Pranaityte rašė...

@Anonymous: bevizis režimai įvairiai kainuoja. Kai su InterLux važiavome, rinko po tris eurus. Aš kelionei daviau tris ežius, nes nelaikau jos visiškai beviltiška-problema yra iškomunikavome šios konkrečios kelionės privalomų dalykų. Nors galbūt gidė pasitaikė nepatyrusi ir pasakė ko nėra. Dabar jau sunku pasakyti.

Anonimiškas rašė...

Agentura kelioniu laikas leido neplaukti augustavo kanalu (moketi nereikejo). Zmones paleido gardine, o patys nuvaziavo i kanalus. Buvo sutarta, kur autobusas sustos gardine ir jie prisijungs prie grupes. I kitas ekskursijas
Jau visi turejo eiti. Religijos muziejaus nebuvo musu objektuose.

Ele Pranaityte rašė...

@Anonymous: ką norite pasakyti "Į kitas ekskursijas jau visi turėjo eiti?"

Vladas rašė...

Su įdomumu perskaičiau. Spalvingai, ekspresyviai aprašyta. Už straipsnį duodu 10 balų dešimtbalėje sistemoje. Šiemet buvau 2 kartus Baltarusijoje, o beviziame Gardine prieš mėnesį. Mačiau iš vidaus visai kitus pastatus, o čia aprašytų nemačiau. Išvada- Gardinas turtingas, įvairus. Apžiūrėjus organizuotai, man pasisekė su gide dviese nueiti toliau laisvu laiku. Pagal jos planą pamačiau antra tiek. Dėkingas gidui Zenonui ir gidei Svetlanai. Patiko ežių sistema. Į Gardiną Galima nuvažiuoti patiems: http://loda.lt/kaip-keliauti-i-baltarusija-be-vizu-ispudziai/

Ele Pranaityte rašė...

@Vladas: taip, Gardine yra ką žiūrėti. Šį kartą nebuvo laiko pasivaikščioti krantine. Teks vėl važiuoti :D